سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارز ای کش (eCash) چیست؟

 

ارز ای کش

ارز ای کش (XEC   ) چیست؟

همان طور که گفته شد، ارز ای کش xec برای استفاده به عنوان پول نقد الکترونیکی طراحی شده است. ارز دیجیتال eCash آزادی مالی را به حدی می رساند که پیش از آن دیده نشده است.

در حال حاضر، با ارز دیجیتال XEC ارسال پول به سادگی ارسال ایمیل می باشد. در واقع داشتن ارز ای کش اولین قدم به سوی آزادی واقعی مالی می باشد. پلتفرم eCash توسط Bitcoin ABC که ??تیمی از توسعه دهندگان حرفه ای پیشرو در صنعت بیت کوین است نگهداری و توسعه داده می شود.

eCash یک سیستم دیجیتالی است که انتقال وجوه را به صورت ناشناس تسهیل می کند. این پلتفرم یکی از پیشگامان ارزهای رمزنگاری شده است که هدف آن حفظ حریم خصوصی افرادی است که از اینترنت برای پرداخت هایشان استفاده می کنند. eCash توسط دکتر دیوید چام و شرکت دیجی کش در سال 1990 راه اندازی شد. بیت کوین ای بی سی (ABC)، یک نرم افزار است که توسط ماینر ها (استخراج کننده ها) به منظور تعامل، نگهداری و تامین امنیت شبکه ی eCash استفاده می شود. به ماینر ها در ازای انجام این کار، مقداری ارز دیجیتال ای کش داده می شود.

بنیانگذار ارز XEC چه کسی است؟

در سال 2017 آموری سشه (Amaury Séchet) که نام دیگر آن Deadalnix است بیت کوین کش ABC را به عنوان راه حل نرم افزاری برای اجرای نودهای کامل بیت کوین کش معرفی کرد. در واقع بیت کوین کش ای بی سی یک هاردفورک از بیت کوین کش است. در حالی که بیت کوین کش خود هاردفورکی از بیت کوین است. او فعالیت های زیادی برای توسعه بیت کوین کش و حتی در جدا کردن آن از شبکه بیت کوین داشت. در سال 2020 سشه جدیدترین فورک خود را که بیت کوین کش ABC بود انجام داد. او پیش از بیت کوین کش ABC (که زیرساخت شبکه بیتکوین کش را فراهم می‌ کند)، مسئول بسیاری از توسعه‌ های بیت کوین کش بود. اولین بار در سال 2011 سشه با بیت کوین آشنا شد و به دلیل مقیاس پذیری نامناسب آن تصمیم گرفت از این کوین استفاده نکند. او همچنین بنیانگذار eCash نیز می باشد.

هدف ارز دیجیتال eCash چیست؟

در واقع پروژه eCash را به نوعی می توان ادامه‌ دهنده پروژه بیت کوین کش دانست اما باید گفت که این پروژه از روش‌ های جدیدی استفاده می‌ کند. این روش‌ ها عبارتند از لایه اجماع آوالانچ، استیکینگ، ارتقاهای بدون نیاز به فورک،‌ زنجیره‌ های فرعی و به طور کلی تمامی مفاهیمی که نمی توان در هیچ‌ کدام از پروژه‌ های بیت کوین آنها را مشاهده کرد.

کلام آخر

در صورتی که در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال نیاز به مشاوره دارید می توانید به سایت مهندس حامد عمادی مراجعه کرده و از مشاوره ایشان استفاده کنید.